Som en sommardag ska vara

Klockan är prick nio och Elton och P sover. Själv sitter jag ute på altanen med en GT och Egon ligger bredvid och moffar. Idag har varit ytterligare en fantastisk dag och denna med strålande sol och sommarvärme. Dagen började i och för sig lite segt eftersom jag inte fick släckt ljuset förrän klockan var närmare halv tre i natt. Men när jag väl kommit upp knöt jag på mig joggingskorna och avverkade, enligt plan, två varv runt spåret. Det känns så kul, jag vill verkligen inte stanna och gå varannan lyktstolpe och det känns som jag kan hålla på för alltid. Vilket i och för sig kan bero på att jag inte har något som helst tempo när jag springer/lufsar fram. Efter det var det dags för go frukost med gott bröd som P bakade i går, grekisk yoghurt med färska bär och valnötter. Fort som sjutton efter avklarad måltid begav sig mamma, jag och Elton iväg till Stättared för att vara med på matning av djuren. Vi åkte i mammas nya bil dit och när vi körde på grusvägen fick vi möte av en traktor. Det innebar att vi skulle få backa till en mötesplats. Gissa vad mamma gjorde då, jo hon hoppade ur bilen och lät mig köra. Jag fick köra på vägen hem också. Det var mysigt där uppe, Elton var väldigt avvaktande och försiktig, verkade som om han gillade hönorna mest och grisarna minst. Dom söta fåren fick man gå in i Hagen och klappa, klappa ville han dock inte göra. Jag har förresten inte berättat att Elton är hundrädd. Han blev jätterädd för Rasmus när han var hemma hos oss och då trodde jag att det var för att han var så stor men i midsommar var ju Elvis här och han är liten men då blev han livrädd. Så nu tror jag istället att det är svarta hundar han är rädd för. Även resterande dag har varit kanon, har slappat i trädgården, vinkat hejdå till föräldrarna och grillat. Tyvärr blir det inga foton från Stättared då mamma hanterade kameran.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg