Världsarv, matlagning, träning och nytt ljus


 Jag gör om sommaren för tre år sedan. Då under min semester försökte jag göra något nytt varje dag som hände i Varberg eller Kungsbacka. Nu försöker jag mig på något liknande. Efter som det regnar blir jag hemskt rastlös och klarar inte alls av att bara sitta hemma på landet och göra inget. Det var därför vi var på fårfarm igår och det var också på det sättet jag fick med mig hela familjen (inräknat min mor och far) till "Världsarvet Grimeton Radiostation".

För att inte komma försent till den guidade turen tvingade jag i väg familjen en timme och 15 minuter innan start. Kan säga att det kändes mindre bra när vi var där 40 minuter för tidigt. Men man kan nog säga att det var meningen för helt plötsligt kom mamma på att i närheten fanns en lampaffär, så vi svängde iväg dit och det fick till följd att vi som i över ett års tid (på grund av P som råkade slå sönder den) saknat kökslampa, nu har en.


Elton var helt tokig när vi gick den guidade turen, det var stora härliga ytor som han sprang omkring på och tjöt av skratt. Däremot blev han vansinnig om man försökte få honom till stillhet. Han var precis som de barnen vars föräldrar jag skulle avskytt lite smått för ett par år sedan och i mitt stilla sinne undrat varför de inte kan hålla ordning på sina barn och funderat över varför de inte bara stannat hemma. Numera vet jag att det inte går att ha ordning på barn och att även föräldrar behöver göra andra saker än att stanna hemma.

Efter att ha tagit ex antal bilder på Elton när han sitter där vid skrivbordet såg vi lappen där det stod att man ej ska röra sakerna, då var det försent. Nedan kommer bara ett par bilder som jag själv gillar ifrån idag.



 Utöver det har jag gjort något annat nytt idag. Jag letade ut en maträtt på nätet och sen lagade jag den när vi kom hem. Det stod att den skulle ta 50 minuter att göra och i mitt tycke är ju det 45 minuter för lång tid. Den tog inte 50 minuter utan närmare 90 men då var det också tid för att lägga Elton inbakat i det. Har ju glömt att berätta det förresten, jag och P gick ju på GI igår, inte så mycket för att gå ner i vikt utan för att tänka på det som ett sätt att äta. Hoppas verkligen vi kan hålla oss till det. Själv tror jag ju att det är sättet att äta på för att hålla sig vid välbefinnande.


I morgon kör jag mitt fjärde joggingpass och eftersom de tre första har gått bra har jag tänkt att utöka. Först var tanken att jag skulle springa två lyktstolpar och gå en men efter att ha tänkt lite till kom jag på att det kanske är bra att jag fortsätter som jag börjat men att jag i stället utökar sträckan. De korta passen jag kört nu har ju inte ens inneburit att jag tyckt det var jobbigt. Jag verkligen längtar hela tiden till nästa pass och det är ju kul.

Nu är det snart spöktimme och dags för mig att sova, resten av familjen har snarkat i över en timme.

Btw Elton fick sitt första myggbett natten mellan lördag och söndag. Han verkar dock inte ha ont av det och det sitter på höger smalben.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg