Andas ut stress och in med lugn.

Är tillbaka på jobbet efter att nästan varit här ifrån i en vecka och det känns som att ha blivit inkastad i en parallell verklighet där jag försöker hålla god min och förhålla mig till allt som händer.

Klockan är halvtvå och det känns som om jag precis kom hit. Har hunnit ha två möten som nästan gick samtidigt, hej och hå vad jag är bra på att dela på mig. Som tur är var kom dom till det ena mötet tidigt och det andra mötet sent, så det gick i alla fall bra.

Känns i alla fall skönt att sitta ner pausa och andas. Detox är dagens ord, så jag gör mig av med stressen från förmiddagen genom att andas ut den och tar in luft för att senare ta mig an den andra delen av dagen.

Skulle önska tid för att göra någon form av hemdetox också men det får vänta, kanske något som kommer hända när familjen är borta. Vem vet. Jag ska i alla fall göra mitt bästa för att hitta laddaren till högtalaren och musen till datorn. De försvann i samband med Svantes kalas och jag har inte sett dem sedan dess. Hmm.

Börjar få lite separationsångest, en hel vecka utan kidsen. Samtidigt som det känns underbart och jag bara längtar till ensamheten. Känner mig märkligt ambivalent.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg