Dagens ord: LYSSNA!

Att lyssna på vad som händer inom mig. Att ge mig själv tillåtelse att sakta ner. När det går för fort är det lätt att missa viktiga signaler. Träna tålamod och vara uppmärksam på vad kroppen, hjärtat och själen säger mig. Älska min kropp och vara snäll med mina tankar.


Kan tänka mig att du blev nyfiken på vad min kropp sa till mig. Jo den sa, jag vill ha semlor, chips och friterad haloumi. Just nu är jag inne i en period av ständig hunger, jag skulle verkligen kunna äta konstant och gör det nästan också. Tyvärr kan jag inte tillfredsställa min kropp just nu för det är så kallt ute att min kropp inte vill gå utanför byggnaden för att handla. I stället fixar jag ordning lite lunch, falafelrulle med vitlökssås. Inte så dumt det heller. Sen sa mina tankar till mig att sluta med Redbull idag och eftersom jag älskar min kropp ger jag det ett försök.

Jag ska äta och lyssna vidare. XOXO

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg