BELIVE

 dag tror jag på mig själv och på hur allt kommer hända så att det blir på allra bästa sätt för just mig. Som precis just nu fick jag veta att luftventilationen på mitt rum har varit avstängd men att den ska sättas på. Kan ju säga att jag har misstänkt det under en längre period eftersom jag den senaste månaden haft det väldigt varmt och skönt men jag har liksom vägt luft mot värme och där har värme hela tiden vunnit. Men nu kommer det bli luft och det kanske inte heller är så dumt.
Gårdagens träffa med mamma blev inställd. Hon hade svullat upp i ena ögat, hade ont och ville inte visa sig ute i det skicket inte ens när jag sa att vi skulle matcha eftersom jag är helt rödprickig i hela ansiktet. Men självklart var det, det bästa. Det var meningen att vi skulle träffas idag. På en av pappas alla dagar men kanske den sorgligaste av dem.
Just nu är det en väldigt lugn tid på jobbet och jag försöker att njuta av den allt jag kan, jag gör saker jag knappt har tid med annars och jag pausar. I dag läste jag en bok på rasten, så skönt. Att ta sig tid att pausa. Nu tog jag ytterligare en paus och skriver ett inlägg här.
Tänk att den första januari hade jag bara kört yoga 1/365 dagar och nu har jag redan klarat av 1/24 del av årets dagar. Visst är det häftigt. Kommer ihåg när vi körde Vätternrundan och när vi kommit tre mil tänkte jag wow har redan kört 1 /10 del av loppet. Men när de sista 2 milen var kvar var det svårt att tänka lika dant, då när jag var inne i väggen en stund.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg