Trust

Trust är mitt ord i dag.

Jag känner förtroende för att det här året kommer att bli helt fantastiskt bra. Jag känner förtroende för att jag kommer att göra mitt bästa för att vara sann mot mig själv och mot det jag tänker, tycker och känner.

Även denna dag på jobbet kändes helt överkomlig, jag gjorde det jag skulle och kände mig i fas med det mesta. Lite tråkig sak hände. Först blev jag inbjuden att vara med på ett stort convent i april där flera väldigt kända forskare inom neuropsykiatri kommer att tala för att därefter få till mig att jag inte kommer att få vara med för att Tanja inte vill vara ensam på avdelningen. Kände mig lite sur faktiskt, speciellt med tanke på att jag just gjort mellandagarna själv. Sa också att jag tyckte det kändes tråkigt med tanke på att jag är intresserad och har tittat och önskat vara med på det innan jag blev erbjuden och fråntagen det i dag. M men samtidigt med att dagens ord är Trust litar jag på att det kommer att bli bra ändå (sa jag dock inte). Kanske kommer jag att vara med eller kanske inte och om jag inte är med dyker säkert något annat mer intressant och spännande upp som jag i stället kommer att vara med på.

På kvällen småtittade jag lite på om det finns någon bra stans för mig och barnen att åka till i April. Medan Svante somnade på min axel i soffan. Söt ungen var trött idag. Pratade också med mamma, hon berättade att hon hade lagt 56 000 kronor på landet förra året. Det känns som för mycket pengar för mig/oss att kunna lägga. Kanske dags att låta det gamla gå och ge utrymme åt nya saker ta plats i livet.

Har också hunnit med ett pass på gymmet. Kändes inte bra, vilket nog beror på att jag inte är helt frisk ännu. Men yogan efteråt kändes väldigt bra. Vara i kroppen och inte i tanken. Det är underbart.

Nu ska jag göra mig ordning för natten. Läsa lite (ännu en sak jag har som målsättning med året) och sen somna i tid. I går blev det sent eftersom jag somnat några timmar med barnen var det svårt att somna om därefter. Natti!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg