Ny vecka, nya...

Ny vecka nya möjligheter. På något sätt är det så jag brukar tänka, eller kanske inte tänka men det är min inställning. Gillar på något sätt måndagar, att vända blad till något nytt.
Idag vaknade jag upp med den tanken. Kände att det skavde lite när jag kom till Järntorget och såg att vagnen skulle gå om 18 minuter. Kollade en annan vagn men det skulle inte gå förrän om åtta minuter, men så kom ytterligare en annan linje och jag tänkte att jag tar den till Gamlestanstorget och byter där. När jag väl kommer fram till Gamlestanstorget visar det sig att de håller på med ett gigantiskt arbete och de vagnar jag kan byta till går numera inte förbi där. Så jag fick vända och åka tillbaka till Svingeln med en annan vagn. Plus 8 minuters väntetid. När jag kommer till Svingeln för att ta bussen förväntas den komma om 5 minuter men dyker upp om 10. Lägg därtill att det är någon minus och svinkalla vindar. Kan säga att jag var på väg att ringa och sjukskriva mig och åka hem i stället.
Slutade med att jag kom 10 minuter sent till jobbet i stället. Helt sjukt.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg