Plankan

När man läser ordet plankan kan man ju antingen tänka på en planka, eller det lite elaka ordet för en småbröstad flicka i högstadiet eller kanske det man lärde sig lite senare är bra för magmuskulaturen. Men nu ska du få en annan bild i huvudet.

Jag köpte ju ett yogahjul för en månad sedan för att öka rörligheten i ryggen. Jag har använt det lite sporadiskt och har känt mig otroligt mycket mjukare i ryggen vad gäller bakåtböjning. Eller kanske inte otroligt mycket mjukare men ändå mjukare. Så idag tog jag en bild när jag la mig på det bara för att se hur bakåtböjningen såg ut. Gissa om jag skrattade när jag såg ut som en planka på ett hjul. Kan bara tänka mig hur det såg ut för en månad sedan. Då måste jag ju varit lätt u-formad på hjulet. 

Inte alltid bilden i huvudet ser ut som verkligheten. Men det känns i alla fall bra.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg