Låtsas jobbar


Är något av inne i en arbetssvacka. Har absolut inte lust att arbeta bara göra andra saker, kolla på telefonen, läsa tidningar, surfa på datorn eller skriva inlägg till dig. Helst av allt vill jag gå hem, tända ljus och köra yoga. Eller titta på nya säsongen av Homeland, älskar den. Såg första avsnitten i går och den känns bra. Tänk att det är sjätte säsongen och jag har inte tröttnat alls. De flesta orkar jag se ett par säsonger av innan jag tröttnar men så finns det vissa som jag aldrig vill ska ta slut.

I kväll kommer den praktikant jag hade under höstterminen hem till mig. Var inte på plats dagarna innan hon slutade och tiden dess för innan hade jag galet mycket att göra så vi hann inte med att göra ett bra avslut så jag bjöd hem henne i stället. Fick lite mindre dåligt samvete av min arbetsprestation när jag tänker på det för då blir det ju som att jag jobbar några timmar ikväll, eller?

Ska nog gå ner och hänga lite på avdelningen kanske skriver senare igen vem vet.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg