Balance

Medan jag arbetar på för att finna balans rubbas den helt när nu även Svante är sjuk och Elton fortfarande är jättedålig. Jag lider med honom. Han har fortsatt feber, får inte i sig någon mat, kräks och känns som en liten fågelunge som jag bara vill ta i min hand och mata. Stackars lilla korven. Svante är inte alls lika påverkad även om han har feber. Han retas med min lilla skatunge (och mig såklart) och slår på honom.
Åkte hem vid tre från jobbet idag för då hade Per ringt och sa att Elton hade ont i hjärtat eller hade haft. Blev så rädd att jag åkte hem. Tänkte att han var så nedsatt att hjärtat inte orkade med. Han hade också blivit jätterädd och trott att han skulle dö. Min stackars lilla korv. Var är balansen i detta. Skit influensa.
Håller alla tummar jag kan för att inte jag ska bli drabbad men jag undrar var sannolikheten är för att jag ska hålla mig frisk. Inte bara det att jag blir sjuk men också det att mitt yoga varje dag kan komma att inte bli så. Sa ju det innan att jag förstod att det kunde bli så att jag inte skulle kunna genomföra det varje dag men jag vill göra varje dag. Kanske ändå kan köra några små övningar så att jag inte bryter mitt flow.
Har också börjat med något som jag inte vet om jag tror på men kör ändå. Under året ska jag arbeta med energiflödena i de sju stora chakran längst ryggraden. Just idag började jag med en slags rensning genom en visualiserings och andningsövning och sedan kommer jag gå igenom de olika allt efter hand om jag förstått det rätt. Ska i alla fall bli kul och spännande att se om jag kommer känna någon upplåsning där energierna får lättare att flöda och vad det i så fall kommer innebära. Att jag ändå testar trots min skepsis beror på att yogan ger så mycket och det är en del i yogan. Det är inte svårt, i alla fall inte än, och vem vet vad som kan komma att hända.
Nu ska jag duscha och lägga mig i min nybäddade säng innan det blir trångt.

Kommentarer

  1. Stackars stackars killarna, och framförallt Elton. Hoppas de kryar på sig snart och att du inte blir sjuk

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg