Stretch


Dagens ord är stretch. Och jag tänker att det ska gälla både på yoga mattan i kväll men utifrån ett mer psykologiskt perspektiv. Jag ska stretcha och utmana mig själv både fysiskt och psykiskt.
Bara en liten grej som precis inträffade. Min salva mot rosacea tog jag och med våld klämde ut de sista dropparna, eller vad man säger om salva, av idag. Kände ändå tillförlit för att det skulle ordna sig, även om jag glömde ringa vårdcentralen i morse (igen). Men då var vår läkare här och jag gjorde något jag inte skulle gjort idag om mitt ord inte var stretch och det var att fråga honom om han kunde skriva ut ett par tuber till mig. Det gjorde han, väldigt gulligt, och det ordnade sig. Älskar den här läkaren, men han har hög integritet på ett sätt läkaren på min tidigare arbetsplats inte har i samma utsträckning. Han var det ju inga problem att be skriva ut recept. Men tänka sig det gick här också. Jag slapp ringa, vänta på uppringning och därefter vänta i veckor på att få en tid.
Hände en annan rolig sak i dag. När jag skulle släppa in en behandlingspersonal från ett annat boende som skulle besöka en flicka visade det sig vara min gamla arbetskamrat Christian. Blev så glad att träffa honom. Vi hade en rätt nära (umgicks mycket) relation under hela Skandia tiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg