Förstöra en fest

Igår lyckades jag hålla mig från att förstöra stämningen helt och hållet på Helenas tjejmiddag/fest.

Det var verkligen superkul men en sak störde mig ordentligt. Några av tjejerna, sex stycken och alltså ungefär hälften av oss som var där, skrev en sång till Helena. Första versen var fin och de sa många bra saker om henne men andra versen handlade om att hon borde ställa upp när Niklas "ville till" och att hon borde plocka fram raffsetet för hans skull. Alla skratta, applådera och tyckte det var jättekul.

Själv blev jag verkligen illa berörd och kunde nästan inte hålla mig från att fråga om de som hyllade Helena så och tyckte hon var så bra verkligen ansåg att hon skulle ligga med någon när hon inte hade lust bara för att vara en annan person till lags. Jag gjorde inte detta eftersom jag förstod att det inte skulle uppskattas men efter det tänkte jag bara att det inte är konstigt att vi lever i ett ojämnställt samhälle när till och med någons vänner tycker att en tjej ska ställa upp på sex även om hon inte har lust.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg