I morgon firar vi

Klockan är snart tio, alltså tjugotvå, en fredagkväll. Jag är den enda här hemma som är vaken och så har det varit den senaste timmen för då somnade även den yngsta knodden. Innan dess var det bara de två äldre som sov.

Kul, nä. Men rätt skönt med tystnaden och tiden för sig själv.

En rolig sak som hände idag var att pappa ringde. Det händer inte ofta och idag ringde han för att säga att han mådde bättre än vad han har gjort på ett år. Underbart härligt. Hoppas på många fler sådana här dagar. Han och mamma skulle fira med skaldjur och vin.

I morgon är det vi som firar. Elton blir två och ett halvt år. Kan inte fatta det. 2.5 år. Min lille kille som det ändå känns som om jag aldrig varit utan. Han kommer bli besviken i morgon med. För att inte tomten kommer. Han har pratat om tomten de senaste två dagarna och frågar hela tiden om tomten ska komma än efter det ena eller efter det andra. I dag vaknade han upp efter middagsvilan och helt yrvaken får han ur sig. Är tomten här nu. Två månader kommer att bli en lång väntan. Tror vi ska köpa en liten present till honom i morgon. Det finns ju ändå något att fira. En present till honom och en flaska bubbel till mamma. Det känns väl rättvist.

Nä, tror faktiskt att jag också ska gå och lägga mig. Först en dusch och sedan ner i renbäddad säng med en om inte bra så i vart fall lite underhållande bok.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg