Idag var min lillkille ledsen

Idag är P iväg på middag med kompisar och jag och Elton skulle ha myskväll. Vi hyrde en film om Nicke Nyfiken och hans kompis hundis. Hundis var tvungen att åka med Nicke Nyfiken till landet och lämna sin husse i stan på grund av omständigheter. Men Hundis ville vara med sin husse och längtade efter honom.

Då började Elton att gråta och sa att han längta efter pappa. Tyckte så synd om honom, ville bara ringa till P och be honom komma hem så att inte Elton skulle vara ledsen mer. Sen prata vi mycket om att man fick sakna och vara ledsen när någon man tyckte om inte var där, men att pappa skulle komma hem sen. Tror att Elton känner sig utanför när Svante är på mig hela tiden för han sa att han ville att jag skulle ta bort Svante och att han inte ville att Svante skulle vara med i sängen när vi la oss. Det gör verkligen ont i mig när han blir så ledsen och jag önskar att jag kunde lägga Svante åt sidan och bara vara med honom men det går ju inte riktigt. Ska försöka gå ut och cykla med Elton på gården i morgon en stund och så får Svante vara här hemma med P under tiden.

Igår var han också lite ledsen när jag och Svante skulle till Helena och han ville också följa med. Sen har han viljat ligga i babygymmet samt ha napp. Vi har köpt nappar till Svante som inte vill ha dem men i stället gick Elton omkring med en napp i munnen idag. Stackars min lilla kille som säkert känner att han inte får samma uppmärksamhet nu.

Kommentarer

  1. Mitt hjärta blöder när jag tänker på lilla Elton som känner sig utanför... :-(.. Lilla finaste Elton.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg