Söndagsmiddag

Idag har vi varit på Söndagsmiddag hos föräldrarna. Härligt att komma dit och äta samt att få träffa dem lite.

Tyckte så synd om pappa eftersom Elton sa "tycker inte om morfar". Så säger han till mig och om alla möjliga men jag blir alltid illa berörd när det handlar om pappa. Pappa är så tafatt i hur han är med Elton, så det blir alltid så konstigt på något sätt. Vet inte vad det är. Kanske beror det på hans mimik och hur han rör sig, jag vet inte. I vilket fall som helst känner jag inte alls på samma sätt när han säger att han inte tycker om någon annan.

Idag sa Mr Självinsikt himself att han kunde hämta Elton på förskolan en dag nu i veckan när det hade underlättat för mig att haft den hjälpen. Vet inte hur han tänkte där. Vet att pappa säkert blev ledsen men jag var ändå tvungen att säga att det inte går för tänk om han skulle ramla. Det skulle ju kunna bli värsta traumat för Elton. Tänk om pappa ramla och ambulansen fick komma och hämta honom, hur skulle det påverkat Elton och vad hade hänt med honom då. Pappa blev liksom förnärmad, men det är ju inte som om det inte händer. Bevisen är ju rätt tydliga han har sår och skrapmärken över hela sig. Så hur mycket jag än älskar pappa och vill skydda honom så måste han ju se verkligheten och jag kan ju inte blunda för den, för tänk hur det kunnat påverka Elton.

När vi skulle gå hem höll mamma Svante. Då sa Elton till mig att vi fick ta Svante från mormor. Så jag skojade med honom och sa att vi kunde väl lämna Svante där. Då blev Elton helt förtvivlad. Svante skulle absolut med hem. Det kändes skönt. Speciellt efter gårdagen och idag när han har sagt att vill att Svante ska vara borta.

Nä nu ska jag ta nattkiss med Elton och sen gå och lägga mig tror jag.

Natti!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg