A dream

Nu på morgonen drömde jag att pappa kom tillbaka. Han hade med viljekraft kommit tillbaka. Han såg piggare ut än på länge och du syster och jag skulle hjälpa honom med ett jobb. Inte inom hans vanliga område utlandet låg närmare mitt. Vi gick Sahlgrenska nacken upp och pappa blevröd och svettig och jag tänkte. Det är helt otroligt att han dog för snart två månader sedan och nu går vi här med honom. Vi var sena till ett möte på hans jobb ute på Hisingen men han var arrogant och tyckte de kunde väntetid (de kunde ändå inte göranågot utan honom) och tog sig tid att prata med Filip och en gammal doktorand vi mötte. Jag gick och höll honom runt midjan ett tag och tänkte att vi fick ta det lite lugnt ( du och jag småsprang vilket jag också var glad över att jag kunde) så att han inte skulle dö igen. 

Det var härligt att få träffa honom igen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg