Sista dagarna i mars

 Igår när P och Elton hade åkt iväg för att handla. Mysade jag och Svante. Kolla lite nätet, åt ostbågar och sen...
....... mysa.
 Köpte påskliljor och slängde ut julstjärnan som har stått så fint ända tills nu då den åkte ner i sopptunnan. Kändes hemskt att slänga den blomman som har fungerat som bäst hos oss men jul nu kändes mer än lite fel.
 På eftermiddagen var det bus och liv. Lite för mycket för min smak och trots att jag älskar dom här två älskade jag inte mest att vara mamma. Lagade majssoppa till Elton som han inte ens ville smaka på. Han gillar majs men inte jag och ändå åt han inte. Sketaunge.
 Idag har det varit en bättre dag. Den började med kuddkrig i vardagsrummet. Men vi var inte inne länge innan jag fått på dem kläder och vi stack i väg till Plikta. Sen var vi ute och lekte i tre timmar.
 Bilarna åkte rutchkana
 Svante kollade på
 Bilarna snurrade
 och dom åkte bil
 medan vi tittade på.
 Vi tog en fika. Lekte lite mer. Hoppade studsmatta och åkte kickbord. Sen gick vi hem som bästa vänner. Hemma tänkte jag göra ostomelett med Elton ville hellre ha pannkakor så det gjorde jag. Därefter följde värsta bråket, eller rättare sagt Elton var tokig av ilska och skrek och grät över att hans dumma mamma gjort pannkakor för det ville han minsann inte alls ha. Han ville ha makaroner. JO, MEN VISST.
Efter det la vi oss för att sova. Då blev jag arg för att han höll på och vela hela tiden. Men tillslut somnade han och Svante, vilket var tur.
 För ett par timmar senare mötte vi upp en vän och hennes dotter för lek i trädgårdsföreningen. Där hängde vi ett par timmar innan P kom och vi gick hemåt.
Och nu på kvällen har jag lämnat bägge barnen till Elton. Varit på Dubliners. Druckit ett par öl och sett årets första IFK match och den blev en vinst mot AIK.

Dagen har nog varit en 8.

Kommentarer

  1. Lämnade du båda barnen till Elton? Jisses, han får verkligen ta stort ansvar nu. Ta hand om både Svante och P??? Hahhahhahah

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg