Än så länge: Bra!

För mig kan man säga att helgen börjar på fredagar med vad som kan vara veckans jobbigaste dag. Bägge två och jag hela dagen. Men den här fredagen var bara så mysig. I varje fall till att börja med.

Redan kvart i nio var vi ute. Det var sol, rätt varmt och Svante somnade med en gång i vagnen. Där han sov till elva då vi kom in igen.
 Vi gick till den nya lekplatsen nedanför Oscar Fredriks kyrka. Jag kunde gunga Elton allt jag orkade. Ingen skämt. Jag gungade honom allt jag orkade, ända upp till himlen, tills jag hade mjölksyra.

Vi åkte röret. Min första gång och det gick så långsamt att han kunde åka det hundra gånger själv efteråt. Sen spelade vi lite fotboll innan vi gick hemåt. Tog ut cykeln åkte 10 meter på den. Träffade Martina, Kevin 2 och deras nytillskott Nova.

Elton och Kevin lekte lite. 
I lördags var det dags för Mulle men Svante hade precis somnat när vi skulle gå så jag och han blev kvar hemma. Sen sov Svante hela tiden som P och Elton var iväg, på mig. Jag fick inte mest gjort. Men det var väldigt skönt.
På kvällen var vi hos Patrik och Josefin. Vi åt tacos. Elton och Signe lekade och bråkade. Ju längre kvällen gick och ju tröttare de blev ju mindre lek och ju mer bråk. Vi lämnade strax efter åtta de alla tre barnen gnällt ett tag av trötthet.

Dagen har börjat sådär. Elton sov en timme längre än vanligt. Till efter sju. Tyvärr vaknade jag och Svante ändå redan innan sex. Får hoppas det vänder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg