Det där med "to do" och tid

Igår pratade vi om hur lite man får gjort nu för tiden. Allt liksom skjuts på framtiden. Det fanns kvar i mina tankar idag och jag är nu helt på det klara med varför man inte gör något. Eller i varje fall inget som märks.

Först av allt skaffa barn eller skaffa två och sen hinner man inte så mycket mer. Här tex fick jag skynda mig för att inte Svante skulle ramla ur soffan. 
 Sen när jag lagt Svante ifrån mig och lagt ner honom i hans säng för att göra något. Vill Elton ligga bredvid honom. Går inte så bra i spjälsängen, så jag får flytta Svante till Eltons säng och bädda ner Elton bredvid. Där ligger de ca 10 sekunder. Jag hann inte göra vad det nu var jag skulle göra.
 Om du ändå tycker att du har tid kvar. Köp en bilardricka till 3 åringen som han ska ha i sin nya väska som du också köper. Problemet är att att 3 åringen inte själv kan stoppa i drickan eller öppna och stänga väskan. Eller rättare sagt problemet är att du får göra det ett par, tre gånger per minut.
 Sen har du att göra tills du eller de somnar av utmattning. Har du tur är det de.
Har du ännu mer tur hinner du måla naglarna med dina nya produkter.
och ska det bli som en lottovinst ska de också hinna torka innan någon av dem vaknar. 

Den biten misslyckades här. Den där torkbiten alltså. Och i mitt knä sitter en trött och sur bebis som hålls av mina för ett par minuter sedan välmanikynerade (hur man nu säger) händer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg