Trevlig tisdag

Jodå. Trots att jag har bägge barnen hemma har den börjat fantastiskt. En härlig morgon följdes av timmar med lek på ett lek- och bus land i Sisjön. Elton ville inte alls åka och tyckte vi skulle vara kvar hemma, men väl där. Paradiset. Han sprang runt, åkte rutchkanor, kastade bollar, hoppade, klättrade och allt annat kul man kunde göra. Jag höll ett öga på honom och mormor passade Svante som satt och lekte med ett kamerafodral i hennes knä.

På väg hem, var Svante trött som sjutton och skrek lite innan han somande. Elton somnade också i bilen och jag lyfte över honom i vagnen där han fortfarande sover gott. Svante fick matpåfyllning vid hemkomsten (han har ju inte längre tid att äta ute) och han sover gott i sängen.

Han sov i alla fall gott en stund sen vaknade Elton och så var det full fart igen. På kvällen har vi varit och hälsat på Edina och Emma. Emma är för gullig. Hon är sju år men ändå tar hon sig tid att leka med lille Elton. Han blir så glad. 

Bägge barnen sov strax efter åtta och nu njuter jag av egen tid i soffan. P är på något möte och efteråt skulle de bowla. Jag N J U T E R, och hoppas Svante kan tänka sig och sova i alla fall några timmar i sin egen säng.







Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg