Otroliga onsdag

Det som kan klassas in som otroligt idag är nog att jag har pantat alla våra burkar. Planerat och handlat hem middagsmat, att Svante sov i två timmar (först i sängen och sen somnade om i vagnen när vi hämtade Elton), samt att Elton somnade i sängen här hemma.

Just nu sover Elton medan Svante ligger bredvid mig och sparkar på min ena armar och leker med en mugg. Han, Svante alltså, kräver ständig förströelse numera. Det är jobbigt. Är ju liksom inte så mycket som roar honom någon lägre tid. Nästan inget kan en säga.

Det är synd att de inte sov samtidigt, för jag är trött och hade gärna vilat en stund jag med. Nu får jag ta hand om dräggelpellen som har tröttnat på det han gör just nu. Inte muggen längre utan ligger på golvet och gör pruttljud.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg