Jag fick en extra dag de andra blev lurade på helgen

Idag på lunchen var det flera av oss som liksom tänkte att det var fredag, det var en sådan känsla och de andra kände sig lite lurade för att det inte var helg utan endast torsdag. Jag däremot kände mig glad, jag fick en extra dag. En extra dag i livet. 

Fördelen med dödsångest. Att bli glad när man inser att det är torsdag och inte fredag. 

Tror du att min hela tiden pågående nedräkning mot döden medför att jag uppskattar saker mer eller inte?

Tror du att det var så som pappa kände med sin dödsångest och tror du att det är han som fört över den på mig och att jag nu i min tur för över den på Elton. 

Är det en förbannelse eller välsignelse att hela tiden var medveten om sin dödlighet?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg