Avslut och halsont

Nu har jag gått mina sista två dagar av familjeterapi utbildningen. Jag har verkligen fått med mig mycket och lärt mig massor om mig själv i mina roller, som mig, som mig i ett terapeutiskt par, om att samtala med familjer men även tankar om min familj och min ursprungsfamilj. Tackar ödmjukast till Fagared som gjorde det möjligt och till lärare och de andra i gruppen som varit med och skapat ett sådant härligt och tryggt lärande klimat.

Har också förstått att jag är dålig på avslut. Vi hade det i dag och jag hade mest av allt lust att gå, sen höll jag på att signa upp på en fortsättningskurs som kommer kosta typ 80.000 och jag vet inte ens om jag kommer att vilja jobba med det, troligtvis bara för att slippa uppbrottet. Har också tänkt lite över utbildningen jag aldrig slutförde, jobben jag aldrig riktigt slutat och relationer som bara får fortgå. Jag är inte bra på att avsluta saker. En bra sak att veta om sig själv.

I går när vi träffades första gången för den här omgången gjorde vi en genomgång över hur vi mådde och var vi befann oss i livet. Jag berättade och avslutade med att jag äntligen var frisk, har ju de senaste tre eller fyra gångerna suttit där och snorat och hostat. Idag vaknade jag med ont i halsen. Det är fan helt sjukt. Nu känns det som om jag har en stor ond klump i halsen.

Det halsonda gjorde att jag valde att göra ett kort och lugnt pass yoga. Det gör också så att jag strax kommer att borsta tänderna och hoppa i säng.

Hoppas du har haft en bra dag och mår bättre än jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg