Yoga x 2

Så trött jag var igår. Somnade i soffan innan sex, väcktes för att lägga kidsen. Läste för dem och somnade om och sov till sju i morse. Typ 13 timmars sömn. Så välbehövligt, måste varit tröttare än jag förstod, men gjorde också att jag missade dagens yoga pass.

Så idag efter utbildningen, vilken var bättre än igår, vilket är förståligt när jag var lite piggare kom jag hem och körde ett dubbelpass med yoga. Både för att jag vill få ihop mina pass under året men framför allt för att det gör mig så gott. Nu ligger jag här i soffan, lite mer harmonisk till kropp och själ och laddar för att gå ut i kyla och snö och hämta hem mina killar. Idag är det brottning så det blir till att ta vagnen dit och hem. Det kommer såklart att gå hur bra som helst men det finns lite motstånd i mig med vagn, snö och kyla men... det är väl bara att just do it! Eller?

Funderar också på vad de ska få för mat, känns alltid jobbigt efter som inte Elton äter något nästan. Valet står mellan blodpudding och risgrynsgröt. Tror jag köper bägge delarna och så får Elton bestämma vad han vill ha.

Ska ta lite djupa andetag och andas in energi innan jag byltar på mig och sticker iväg och hämtar de mina.

Hoppas din dag är fin.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg