Fredag och nej tack


Fredag och sista dagen på jobbet för denna vecka. F kom och frågade om jag kan tänka mig att ta S beredskap i dag för att hon inte orkar, efter att ha haft en jättejobbig natt. Det gör faktiskt inte jag heller. Orkar alltså. Jag har varit sjuk i en vecka. Jag orkar inte en stökig kväll, natt och inte få min sömn. Jag är fortfarande inte bra och behöver min sömn för att återhämta mig och bli frisk. Så nu återstår det bara att säga det till honom också. Jag orkar faktiskt inte vara hjälte just nu.

Jag vill i stället mysa med mina barn, försöka mig på ett yoga pass, vilket jag inte kört på en vecka och återhämta mig. Inte sitta som en galning och ha beredskap. Speciellt när jag vet att det är rörigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg