Skräck och lycka

Det är verkligen lyxigt att vara ledig på fredagar, för helt plötsligt känns lördagen som söndag och jag blir så lycklig av att tänka på att det är en hel dag till med ledighet.

Igår var jag hos tandläkaren och gjorde en undersökning och lagade en plomb som ramlat ut samt sa hejdå till 1765 kr och om två veckor ska jag tillbaka och laga en plomb till som inte sitter bra samt ta bort tandsten så då kan jag tänka mig att det kommer kosta lika mycket till. Men för mig känns det som en lättnad för i mitt huvud är ju varenda tand kass och behövs rotfyllas eller har gått i sönder och man måste borra ner dem till käkbenet eller dra dem och borra i käkbenet för att sätta i stift tänder så jag är glad och tacksam för att det inte var värre än så här. Mina två tidigare tider har ju blivit avbokad på grund av den ena tandläkaren fick barn och den andra var sjuk så det har verkligen varit en pärs att ladda inför tre besök och i mitt huvud har tänderna bara blivit sämre och sämre. Natten till i fredags hade jag så mycket mardrömmar om söndriga tänder och tänder som ramlade ut att jag knappt fick sovit något.

Efter tandläkaren belönade jag mig med nya träningskläder innan vi packade ihop oss och blev hämtade av mamma för att åka ner till landet. Något gulligt som hände innan landet var att Eltons kompis Mackenzi, som vi trodde flyttat till Canada stod utanför dörren när jag kom hem med ett alla hjärtans dag kort till Elton. Så hon kom in en kortis och de bestämde att ses snart igen.

Det var mysigt på landet trots att vi hängde uppe på vinden och tömde halva vinden på skit. Resterande får bli på nästa tur ner. Nu ska det minsann slängas saker. Hittade mina gamla femböcker och satte upp i hyllan till Elton att läsa och senare också Svante. Kommer fortfarande ihåg hur bra jag tyckte att de var. Hoppas verkligen att han kommer gilla dem precis som jag gjorde. I morse var vi på chokladfrukost på Skårsgård. Det var mysigt i ungefär fem minuter innan ungarna började bråka.

Nu har jag precis använt mina nya träningskläder. Har kört cardio på gymmet och sen ett pass yoga när jag kom hem. Snart ska jag hälla upp ett glas vi och njuta vidare av helgen.

Hoppas du har det lika gott som jag. /Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg