Hej igen 90-talet


Bara för dig. Är på landet och varje bild tar en evighet att ladda upp. Det är som att sitta med det första modemet man en gång hade och vänta och vänta. Men nu äntligen har jag fått upp dem så du får se hur de senaste dagarna har sett ut för oss.

I torsdags efter att jag hämtat upp Elton gick vi till lekplatsen mitt emot dagis, nedanför Oscar Fredrikskyrka och lekte. Svante gungade och Elton gungade honom Så otroligt söta, mina goa ungar. 


Här skulle jag kunna tänka mig att bo, översta balkongen. Ända nackdelen skulle väl vara att jag kanske skulle störts lite eller mycket av kyrkklockorna. Men visst är det fint. Och soligt, till skillnad från vår balkong.

 Efter att vi hängt på lekplatsen gick vi vidare till leksaksaffären där vi köpte en leksak till Elton, som han skulle få på fredagen om han somnar själv. Nu lyckades han ju inte med det varken torsdag eller fredag men idag har han så gott som gjort det så i morgon är den hans.

När vi kom hem bakade jag en banankaka. Det är löjligt gott måste jag säga.

Under tiden satt Svante nonchalant (som alltid) i stolen och lekte med en leksak

medan Elton stoppade in och ut sin icke fungerande klocka ur kartongen.
 Några minuter efter att vi anlänt till landet på torsdagen dök familjen Palmgren upp. Inte så överraskande som det lät utan jag hade bjudit in dem. Elton och Signe leker så bra ihop. De hade bara ett par bråk och Elton åkte på en smäll av Signe vid ett tillfälle.



Vårt lilla trädgårdspöke kan skymtas mellan träden.

Här är Elton i sin Snickeboa. Det är otroligt kul att jag säger med arg röst "Elton din förgrymmade unge" och då springer han och gömmer sig under överkastet. Kan göras om och om igen tills dess att till och med jag tycker att det är jobbigt.

Svante tycker att det är roligare med ryggpruttar innan badet.

På tomten har vi de allra sötaste skatungarna. Vet dock inte vad som hänt. Hela trädgården såg ut som ett krigsfält för fåglar när vi kom ner häromdagen. Så jag hoppas verkligen att dessa godingar kommer klara sig. Kan säga att jag ömmar för de sötingarna.


Mycket bilder, mindre innehåll. Men det har dock tagit en evighet att få till bilderna. Nu ska jag återgå till filmen.

Kommentarer

  1. Tack, vad glad jag blir av att se bilder på goingarna :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg