Mina kärlekar och min passion just nu

 Här är finaste Elton. Trött och på väg att bli sjuk i onsdags. Man kan se hur trött han är. Nedanför är det mina godingar. Elton kramar lillebror gott.

I går blev jag tokig, baktokig alltså och började med fantastiskt goda tekakor.
 gick vidare till att göra 4+ chokladbollar. Helt eller i vart fall nästan helt olika mot de man gjorde som barn. Dessa är mixade, lite andra ingredienser och sen doppade i choklad och strösslade med kokos. Riktigt goda faktiskt.
 Sen avlutade vi med hemmagjord pizza. Jag fixade degen. Den såg roligare ut än vad den var. Det var stressigt och jag orkade inte vänta in den i ugnen. Så den var ätbar men inte mer. Vi gjorde rätt mycket så vi har fryst in fyra mindre pizzor. P sa att hans blev bra så vi får väl se vad jag tycker sen.
 Idag skulle vi åkt ner till landet. Men eftersom elton fortfarande har feber stannade vi hemma i stället. Gissa vad jag gjorde. Jo, jag bakade. Idag tog jag steget in på det lite grövre brödet. Det blev gott men var inte jättespeciellt.

 P lagade soppa till och det blev middagen.

Klockan är halv tio, det är lördag och alla här sover. Själv funderar jag på att göra några nya kakor. Men jag får kanske vänta tills i morgon. Jag har redan köpt ingredienserna. Tänkte jag kunde ta med dem till Edina i morgon kväll när jag ska dit som en liten present. Slipper vi äta upp alla själva.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg