Fyra månader, en tredjedels år och mer än halva Svantes liv

Nybakade tekannor innan läggning och i väntan på att Ps bror ska komma. 

Hade tänkt att gå till graven idag men det har gått i ett. Har hunnit med att besöka kvinnojouren och lämna bebis saker till dem. Springa hem för att ta en kastrull från spisen. Handla på Willys. Laga lunch. Spela fotboll. Mysa. Åka till landet och klippa gräset ( kändes som att lämna paradiset alldeles, alldeles för fort när vi åkte. Vara på ikea för middag och shopping. Stoppa barnen i säng, Elton själv.. Baka tekannor och chokladbollar. 

Gillar sådana här dagar men just idag hade jag gärna haft lite utrymme att vara själv, ledsen och tänka. Behöver det också. 

Nu vaknar nog Svante snart så jag avslutar och skriver mer en annan dag. 

Kommentarer

  1. Ush, redan 4 månader och bara 4 månader :-(. Känns fortfarande så overkligt när jag tänker på det fruktansvärda som drabbade oss. De sista dagarna av pappas liv bevarade jag Almas mjölk i en orange plastpåse i kylen pa sjukhuset. Påsen e markerad med pappas namn. Jag har kvar påsen och kan inte förmå mig att slänga den.

    När hemska saker drabbar mig brukar jag tänka, att nu har det "värsta hänt" och har jag klarat mig så långt så blir det inte värre än så. Med pappas död kände jag för första gången att den regeln inte gällde. Det värsta hände, men det är fortfarande lika smärtsamt när man ständigt blir påmind vad det verkligen innebär att sakna någon så oerhört mycket.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg