Gillar värmen

 Har haft två riktigt härliga dagar i solen med mina goa killar.

Igår efter att jag hämtat upp Elton på dagis, struntade vi i att sova. I stället gick vi ut på gården och hade vattenkrig. Här är söta Elton med sin vattenspruta. Alla andra har stora vapen men han är så glad och nöjd med sin spruta. Dagen innan, när han fick låna ett vattengevär kallade han ändå det för en vattenspruta. Det är faktiskt en av nackdelarna med gården. Alla och jag menar alla barn har vapen i olika former. Kan inte fatta att man som förälder tycker det är okey.


Efter att vi ätit och Svante fått sovit lite, för det har han ingen ro till var vi ute igen. Alltså dom är så söta. De var fyra stycken små knattar som sprang omkring som en lite flock över gården. Och lilla Elton som inte kan det sociala spelet. Skrek till i högan sky emellanåt, "starta, bromsa" och så sprang han. Han är också lite mer av en betraktare än en som hittar på bus.

Två av de andra killarna har långt hår, längre än Elton och han bara inte kan förstå att de är små pojkar som honom. Han kallar dom för hon och flickor hur många gånger jag än försöker säga till honom.

Även idag har varit en helt fantastisk dag. Vi började med att leka Emil. En jättebra och enkel lek. Jag säger med arg stämma.
"Elton din förgrymmade unge"
Då springer Elton in och sätter sig under överkastet i vårat rum och säger att han har sprungit till snickeboa. Efter en stund tittar han fram och då börjar leken om. Pluspoäng blir det ifall jag säger att han är en sådan busig unge som hittar på massor av hyss. 


 På förmiddagen var vi hos Eltons dagiskompis för lek och fika. Elton skulle absolut ha med sig två bilar dit och det fick han under förutsättning att kompisen också fick leka med dom. Kan säga att det blev mycket övande på att låna ut och att förstå den andra. Kompisen som inte pratar så bra och är inne i en MIN fas sa åtskilliga gånger att PhilmAore är MIN och Elton kom till mig och sa "han säger att philmore är hans det är den ju inte" bäää. Annars väldans trevligt.

På kvällen, eller vid fem, gick jag iväg till Trägårn på afterwork. Väldans trevligt med jag och sex andra tjejer/kvinnor varav jag kände en innan och av en slump kände ytterliggare en av dem från Umeå. Berättar mer i morgon.
 När jag gick hem var det nästan som för många år sedan när jag gick hem från krogen när de stängde och det började ljusna ute och jag kunde höra fågelsången. Det var liksom samma ljus. Den enda skillnaden var att klockan endast var halv nio och det var alldeles för mycket folk ute.

Härlig varmt även på kvällen. Kolla alla öppna fönster.

Nu är klockan över tio (ojoj vad sent. För några år sedan hade jag knappt kommit ur badet vid denna tiden. I alla fall. I nya livet dags att gå och lägga sig.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg