Från lera till bad

Idag har jag varit på kyrkogården och sett pappas grav. Det kommer nog bli fint framöver men just nu, inte så mycket. Gräsmattan var uppkörd av hjulspår och han har ju fortfarande ingen sten.
 Bild från Google
På väg därifrån träffade jag pappas kompis Adolf. Kändes konstigt att träffa honom utan att pappa var med. Han frågade hur det var med mig och vi pratade lite om pappa. Han sa att han inte hade blivit speciellt förvånad när pappa dog, att det inte kommit plötsligt för honom. Han berättade om när de hade träffats alla gubbar den 29 oktober och hur skröplig pappa varit när de följde honom ut till taxin. Att han då tänkt för sig själv att det inte var så långt kvar. På något sätt är det som om den tiden är på väg att försvinna för mig, om jag inte riktigt tänker till så får jag på något sätt för mig att han var frisk och sen bara ramlade ihop och dog. Så var det ju inte.

Nu på kvällen har jag gjort en helrengöring. Badat, peeling, kropp och ansikte, ansiktsmask, hårmask. Använt epilatorn och smörjt in hela mig med kokosolja. Plus att jag säkert borstade tänderna i 15 minuter med den elektriska tandborsten. Jag känner mig ren. Det är inte så ofta jag gör det när jag har Svante på mig hela tiden, känner mig ren alltså.

På torsdag ska det bli 27 grader här och jag har köpt nya snygga shorts till Elton. Dom var skitsnygga sa Elton,

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg