Från idag.

 Såhär gillar Svante att sitta i vagnen. Ser inte bekvämt ut och förstår inte heller varför han gör det. Men han gillart.

Affären där de sålt fruktansvärt fula mammakläder, riktiga tantkläder, har kursat (tror jag) och istället kommer det öppna ett ställe som säljer frozen yogurt. Måste verkligen vara hett, för det öppnade ett annat ställe längre upp på Linnegatan för bara några månader sedan.
 På Hemköp. Tyckte bara det såg läckert ut med alla tomater.
 Här är Svante och Ingrid på Spira. Det var första gången för henne och både hon och hennes mamma gillade det. Så nu kanske vi får sällskap dit fler gånger. Hoppas. Ingrid är btw vår granne.
I kväll hände något häftigt. Det var min tur att lägga Elton och jag föreslog att han skulle lägga sig själv. Det gick bra. Jag och Per highfivade och såg framför oss egna kvällar. Bara att hoppas det fortsätter fungera och att det inte tar två och ett halvt år för Svante att lägga sig själv. Tror inte det.

Måste bara få säga hur lycklig jag känner mig när jag går omkring i Göteborg. Det är så vackert och jag känner mig nyförälskad i min underbara stad. Kan inte tänka mig en bättre plats att bo på. Lycklig också att det är torsdag. Det betyder en ny pod från Filip och Fredrik. Ska nog lyssna på den medan jag bakar en drömtårta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg