Det där med dagis

Har fått höra något riktigt underbart. Det ska bli 25 grader i morgon och sköna 27 grader på torsdag. Livet blir bra mycket bättre när det är fint väder, det går ju inte att komma ifrån.

Ska berätta något som gjorde mig ledsen idag. När jag kommer till dagis för att hämta Elton ligger en lapp i hans fack. Där det står:

Tider för Elton gällande v 25

Måndag: 9-14
Tisdag:   9-14
Onsdag: LEDIG
Torsdag: 9-14
Fredag:   LEDIG

Detta passar bäst in i verksamheten då det inte är något annat barn som börjar kl 07 denna veckan...../pedagogerna på Krabban

När jag sen kommer in för att hämta honom i köket/matsalen säger Malin.
"Såg du lappen i facket."
" Ja, det gjorde jag (jag hade sett att de bytt tiden men inte dagarna också) men Elton kan inte vara här till två, tror inte att han skulle uppskatta att sova här."
"Nä, då får du väl hämta honom klockan tolv då"

Måste säga att jag blev så chockad av deras beteende att jag inte visste vad jag skulle säga. Känns verkligen kränkande att bara bli överkörd på det sättet utan att saken ens kommunicerats med mig. Hade de pratat med mig och berättat hur deras situation ser ut är jag säker på att vi skulle kommit fram till något som fungerat bra för dem utan att de kör över/sårar mig. Är Eltons plats, som vi dock ändå betalar för, mindre värd än andra barns utifrån att jag är föräldraledig. Är vi där på nåder.

När jag sedan kommer hem inser jag att de har flyttat hans onsdag till måndag i stället och efter en titt i almanackan förstår jag varför. För på måndagen har de studiedag på dagis och det är alltså stängt. På torsdagen kommer inte Elton vara där för hans sommarlov har börjat då. Det är alltså hans sista vecka och då ska de uppföra sig som idioter.

I morgon kommer jag ringa både till deras chef och till de som arbetar på placeringen för att berätta hur vi blivit bemötta. Så får vi se om det är ett beteende som sanktioneras av dem.

Ska bli så skönt att komma därifrån. Kan inte säga att vi kommer att sakna vare sig stället eller de som arbetar där.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg