Min månad en bra start

 Älskade Maj är här. Min månad, min underbara månad. Den allra bästa månaden på året.

Den började som sig bör med förstamaj demonstration. I år gick vi och med vi menar jag, jag och mina killar, med FI. Det var ju dem jag röstade på förra gången och i år är det deras första, första majtåg. Vi sjung ramsor. Svante somnade och Elton skrek med. Vi hade väldigt kul.
 Så här mycket folk var det på järntorget. Hörde inte ett ord av vad talaren sa, men vi njöt av väder och alla människor.
 Här svänger vi ner på Avenyn
 och här är dem bakom oss.
 Satte killarna under en paroll och fotade.
 Efter tåget åkte vi ner till Frillesås. Där fixade vi i trädgården och hängde med mamma. I går kväll åkte vi hem igen, så det blev bara en kortis. För i dag var det dags för koutsläpp i Kåhög. Vi åt bullar och drack mjölk. Elton satt på mina axlar och kollade när kossorna skuttade ut. Själv såg jag inte något alls. Det är sjukt mycket folk.



 På väg hem åkte vi förbi Bagaren och Kocken och köpte en spritser. En sådan som P viljat ha hur länge som helst men då har jag hånflinat åt honom. Men nu när jag helt plötsligt blivit hockad på bakning, då ska vi ha en. Sen köpte vi två söta formar också en flodhäst och en pingvin, bara för att Elton ville ha. När vi kom hem sa han att han köpt pingvinen till mig för sina pengar han hade i sparbössan. Söta unge.
I fredags inhandlade jag också muffinsformar och små formar att ha i. Jag är en hemsk människa.

Dricker lite bubbel för att säga hejdå till mitt liv som 40 åring. P sover inne hos Elton. Stor chans att jag blir lite full.

En kort stund fick jag nästan för mig att gå in och bikta mig till P om hur hemsk jag varit som inte låtit honom shoppa bakgrejer när jag gör det nu. Men när jag kom in i sovrummet låg han och snarkade medan Elton låg med hans telefon och kolla grejer på youtube. Genast blev jag hårdare i sinnet igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg