Sommaren är här

En sådan underbart varm och härlig dag det har varit.

Den började med en promenad och när jag var tillbaka hemma låg vår hemnyckel på hallmattan och lägenheten är återigen vår. Som jag sagt innan, det är kul med besök men det är jobbigt att ha någon hos sig hela tiden. I alla fall när det är någon jag egentligen inte känner så där jättebra.

Svante roade sig kungligt under promenaden. Hans nya nöje är att slänga ner saker från vagnen. Först håller han, som i det här fallet mössan, utanför vagnen som för att invänta inspiration.
 Därefter släpper han den rakt ner på marken
 för att därefter tittar uppfordrande på mig för att jag ska plocka upp objektet igen.
 Gör jag inte det blir det ett väldans liv.

Hemma igen strök jag två punkter på dagens todolista. Först ringde jag förskolans rektor och lämnade meddelande och därefter ringde jag till hon som har ansvar för förskolorna. Henne fick jag tag på och berättade om vad som hänt mig igår. Hon visste inte hur saker och ting gick till i den dagliga verksamheten men tyckte absolut att jag skulle prata med dem på förskolan. Så när jag kom till förskolan sa jag att jag hade känt mig ledsen när jag kom hem igår efter att hämtat Elton på dagis. Att jag hade uppskattat att man kommunicerat med mig istället för att lägga en lapp i facket. Sa att det inte kändes bra eftersom det är Eltons sista vecka och att jag vill att han ska få ett bra avslut. Att det inte känns bra för mig som det ser ut. De vet till exempel att han inte sovit där och att det verkar dumt att göra det sista veckan. Sen sa jag också att det kändes fult av dem att byta en av dagarna till en dag då de har studiedag. Malin som dagisfröken heter låtsades ovetande om deras studiedag och sa efter att jag pratat att de kunde byta den till onsdag igen.
Kändes bra att ha sagt mina tankar, dock kommer jag nog inte låta honom gå den veckan överhuvudtaget eftersom det skulle innebära att jag lämnar och jag vet ju att han blir ledsen av det.

Efter förskolan mötte vi upp mamma och åt lunch för att därefter ta sällskap till biblioteket där vi la våra röster till EU-valet och vidare hem mot henne. Tanken var att jag skulle köpa ett schampo jag sett hos en frisör i närheten av henne men när vi kom dit sålde de inte längre det. På väg hem somnade både Svante och Elton i vagnen.

Efter att åtminstone Elton sovit i en och en halv timme hängde vi på gården och lekte. Elton som aldrig kommer få några som helst vapen av mig och Per fick låna ett vattengevär av Kevin. Insåg att jag inte kan stoppa det utan att stöta mig med varenda förälder på gården för alla barn springer omkring med leksaksvapen i olika tappning. Däremot kallar han, Elton alltså, det för vattenspruta för det är vad jag säger att det är.
Kvällen avslutades med en härlig sallad, bloggläsning i sängen medan Svante somnade och nu sitter jag återigen som en egen individ och njuter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg