Nonna, inte ens godkänt

Har ju glömt att berätta om gårdagens misslyckade restaurang besök. Halv sex mötte jag upp mina kollegor på Nonna, en italiensk restaurang på Kungsgatan. Bara synen när jag kom dit och såg att det var flera som inte var med gjorde att kvällen startade lite halvdåligt.

När jag sen fick veta att vi inte fick välja mat utan att Frida valt en meny där vi fick fyra stora tallrikar med mat som vi fick ta av var den andra besvikelsen. Jag fick alltså äta en tråkig pasta som jag inte alls valt om jag själv bestämt. Det var den tredje besvikelsen att den inte var god.

Men det värsta av allt var att jag när jag kom beställde in Mariestads öl, precis som en annan av kollegorna drack. Jag sa alltså "jag kan också ta en Mariestad". När vi fick notan insåg jag att jag fått alkoholfri öl. Kände mig lurad och sa också detta till servitrisen. Hennes respons var att det ändå var positivt att jag fick vakna pigg i morgon. Så där kom den femte besvikelsen. Servicen. Jag vet inte vad hon skulle gjort men det kändes förjävligt att druckit alkholfritt öl, då kunde jag ju lika gärna druckit Coca-Cola.

Lär aldrig gå dit igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg