Underbara helg




Helgen går mot sitt slut, barnen sover ( i alla fall just nu) och jag och P sitter eller halvligger i soffan och ser hur det går i valvakan. Alldeles nu såg vi att det verkar som om Fi kommer få två mandat och det skulle ju verkligen vara roligt, speciellt eftersom det är dom jag la min röst på. Håller tummarna även för miljöpartiet, dom behövs.

Har haft en bra helg och om du orkar fortsätta läsa kommer du få veta mer om den. Igår efter att P och Elton kom hem från Mulle (där de hade kastat kottar, tänk att Elton vågat kasta kottar, han som gick långa omvägar förbi dem bara för några månader sedan, de hade också kollat på myror (som han har panik för) och fått veta att de äter lusbajs. Väldigt roligt. Bajs är just nu väldigt roligt överhuvudtaget) åkte vi ner till Frillesås.

Där klippte vi gräset. Eller rättare sagt P, för han ville så gärna åka runt på Åkergräsklipparen. Jag var på maskrosjakt. Och vi avslutade kvällen med att grilla.

Idag, MORSDAG, fick jag sova länge. Vilket var mycket behövligt efter en bedrövlig natt med en vrålförkyld Svante. Inte mycket sömn i natt alltså. Sen rensade vi ogräs. Jag tog hand om Svantisen som var mycket ledsen.
Egna jordgubbar till midsommar

Massvis av dem hoppas jag om nu inte de små kaninerna äter upp allt.
Under helgen har jag och Elton också hunnit med två längre (en till Konsum och en runt fotbollsplan) cykelturer. Han börjar få kläm på det och springer fram med cykeln. Tidigare har han ju också nästan börjat gråta när cykeln har vält men nu är han tuffare och reser den upp utan massa gnäll.
Reser han cykeln efter att den ramlat


Vi fick lämna rätt tidigt för att åka till 3 års kalas i Näset hos Harry. Dom har ju precis flyttat och huset är jättefint. Det kändes lite tråkigt att inte P var med, alla andra kommer med bägge sina föräldrar. Men han "kan" ju inte vara med för att han är allergisk. Elton hade halvkul tror jag. Han sa att han hade kul och han tyckte det var roligt med Harrys bilar och med fiskdammen. Annars vet jag inte. Han hade nog gärna lekt med Harry och Ludde men dom två leker bara med varandra. De träffas ju en del utan oss. Tror det beror på att de träffas som par och P är ju aldrig med och då blir det inte på samma sätt. Efter ett par timmar tog vi bussen hem.


Go jordgubbstårta med en liten Blixten och en liten Bärgare på

Lite lek på altanen (som btw var underbart stor)
Väntar på sin tur i fiskdammen

Tittar vad alla andra har fått för gått i sina påsar.
Då var det dags att fira mig. Jag fick en chokladmuffins och den här boken. Kan knappt bärga mig innan jag får testa något i den. Mycket bra morsdagspresent. Härliga barn jag har. Efter det åt vi stekt potatis och panerad ost. Själv har jag precis hällt upp en Baileys, ett underbart ljud, vätska som kluckar snabbt ur en nyöppnad flaska på is. Love it!
Bilden tagen från google

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg