Solig söndag

Hej Underbara! Tänk att jag vaknade tidigt i dag också. Så ovanligt. Men idag rätt pigg. Såpass pigg att jag tog på mig träningskläder, snörade på mig skorna, lämnade över Svante till P och begav mig iväg till Slottskogen. Sen sprang jag en härlig runda på en bättre tid än tidigare. Det kändes skönt att springa utan barnvagn och det kändes även bra i bäckenet. 

Väl hemma igen gjorde jag amerikanska pannkakor vilket till och med lockade Lars ur sängen. Den stackaren har inte fått mycket sömn under hans tid här. 

För att Svante skulle få sova tog jag ut honom i vagnen på en lång promenad. Jag gick genom med älskade Göteborg och bara njöt av hur fint det är här. 




Svante sov i närmare två timmar i vagenen. Sen var det dags för oss att åka upp till Lilla Edet och farfar för att träffa hela släkten och fira Ellies man som fyller år idag. Mamma var med upp så vi åkte i två bilar. Det gick bra med Svante upp men på vägen hem var det en mardröm. Han gallskrek hela tiden. Det skär i hjärtat på mig och lika hemskt som han tycker att det är tycker jag att det är. Kom på att det verkligen finns en anledning till att vi inte varit och besökt dem sedan Svante kom.      









Farbror Lars blev kvar i Lilla edet när vi åkte hem. Det är trevligt att ha honom här men självklart är det också skönt att ha lägenheten för mig själv i morgon. Riktigt skönt faktiskt. En annan skön sak är att klockan börjar närma sig tolv och Svante har sovit i ett från det att han somnade.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg